dinsdag 24 november 2015

herfst

Herfst wordt het nu echt. Na een erg lange nazomer met heerlijk zachte temperaturen moeten we er nu toch aan geloven... het is echt herfst. Terwijl ik dit schrijf slaat de regen met erg dikke druppels tegen de ramen, waait het flink en is het grauw en grijs.
Allemaal ingrediënten voor een genoegelijke dag binnen. Dit zijn dagen om weer eens de winterhobby op te pakken: mijn dozen en boekjes.

Een van mijn vriendinnen is, doordat zij mij bezig zag, ook aan het quilten geslagen. Op les gegaan, een sampler gemaakt en nu aan de eerste echte quiltsteekjes begonnen. Maar quilten kan een mens werkelijk niet zonder een doos...... :-)
Een mooie quilt maken en dan het garen, de naalden, schaartje, speldenkussen, vingerhoed in een plastic tasje naast je te hebben liggen...... dat kán toch werkelijk niet! :-)

Ik heb dus een doos gemaakt. Ik vind dat zó geweldig leuk om te doen en nog veel leuker is het om gericht een doel te hebben en om hem dan weg te geven.
Wel is het zo dat ik dat alleen doe voor mensen waarvan ik weet dat ze het werk dat er aan zit waarderen, het niet zo maar als een doosje zien... daarvoor kost het maken van zo iets toch echt te veel tijd.

En in die doos: een (uiteraard ook zelfgemaakt) speldenkussen én een houten spoel, uit de inboedel van een oude handwerkvriendin, opgewonden met rijggaren. 

Klaar om weg te geven ! 





5 opmerkingen:

  1. Het is werkelijk een pracht van een doos!! Geweldig om zoiets als cadeau te krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is werkelijk een pracht van een doos!! Geweldig om zoiets als cadeau te krijgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve lieve @nneke, zo'n dikke dikke merci voor het prachtige notaboekje dat ik mocht ontvangen. Oooh, wat krijgt dat een hele mooie bestemming! Echt waar! Echt, ik ben er heel erg blij mee en vooral ook, heel erg onder de indruk van jouw perfectie !!!

    BeantwoordenVerwijderen